Klasa 7 w ramach grantu Ekoczynni realizowanego przy finansowaniu Fundacji PGNIG im. Ignacego Łukasiewicza Grupa Orlen przygotowała EKOWARSZTATY - dla swoich młodszych kolegów. Warsztaty w formie wykładu, ćwiczeń praktycznych, a także elementów dramy i inscenizacji zachęcały uczniów do wzięcia odpowiedzialności za świat wokół nich. Duża dawka wiedzy przy dobrej zabawie jest przepisem na sukces, bądźmy EKO!

Warsztaty ekologiczne, fot. 1

Warsztaty ekologiczne, fot. 1

Warsztaty ekologiczne, fot. 2

Warsztaty ekologiczne, fot. 2

Warsztaty ekologiczne, fot. 3

Warsztaty ekologiczne, fot. 3

Warsztaty ekologiczne, fot. 4

Warsztaty ekologiczne, fot. 4

Warsztaty ekologiczne, fot. 5

Warsztaty ekologiczne, fot. 5

Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

     W naszej szkole realizowany był Program Profilaktyki Zintegrowanej „CUDER”, który obejmuje kompleksowe działania skierowane do trzech kluczowych grup: uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Spotkania z zespołem profilaktyków z fundacji ARCHEZJA, pozwalają na stworzenie spójnego środowiska wychowawczego wspierającego rozwój młodego człowieka.

     Głównym celem programu jest wzmacnianie czynników chroniących uczniów przed różnorodnymi zagrożeniami, ze szczególnym uwzględnieniem opóźnienia inicjacji alkoholowej. Program pełni również rolę wprowadzenia do gry profilaktycznej „CUDER”, podczas której uczniowie poznają i zgłębiają pięć kluczowych sfer życia: ciało, umysł, duch, emocje i relacje.

     Poprzez angażujące formy pracy, uczniowie uczą się rozpoznawać tzw. pułapki – czyli zagrożenia rozwojowe – oraz rozwijać refleksyjność i wrażliwość na sens życia. Refleksyjność ta stanowi istotny czynnik chroniący, wpływający na podejmowanie odpowiedzialnych decyzji i unikanie ryzykownych zachowań.

     Program „CUDER” oparty jest na modelu profilaktyki zintegrowanej dr Szymona Grzelaka i kładzie szczególny nacisk na wartości takie jak prawda, miłość i wolność. W ramach programu stosowane są strategie wspierające harmonijny rozwój ucznia, redukcję napięć emocjonalnych oraz wzmacnianie poczucia radości i sensu.

     Realizacja programu stanowi istotny element szkolnej profilaktyki i wpisuje się w działania na rzecz zdrowia psychicznego, rozwoju osobistego oraz budowania pozytywnych relacji rówieśniczych i rodzinnych.

 Grafika plakatu akcji w ramach projektu pt. Podaj Dobro Dalej

Zachęcamy wszystkich
do udziału w akcji organizowanej w ramach projektu
"Podaj Dobro Dalej" Misja Heleny trwa!

Zbieramy: pisaki, kredki, zmywalne flamastry, bloki, papier ksero, kolorowanki itp.
na rzecz Rodzinnego Domu Dziecka Dar Serca w Skawinie.

     Chętne osoby prosimy o przynoszenie wyżej wymienionych produktów zapakowanych i podpisanych imieniem i nazwiskiem i składanie ich do pudełka obok sekretariatu. Osoby,  które włączą się w tę akcje otrzymają misyjny gadżet. Prosimy, aby przynoszone rzeczy były nieużywane! Zbiorka trwa do 11 kwietnia 2025 r.

     27 marca grupa wolontariuszy realizujących projekt "Mieć Wyobraźnię Miłosierdzia" odwiedziła Centrum św. Jana Pawła II w Krakowie. Po chwili modlitwy i refleksji w Sanktuarium uczniowie uczestniczyli w warsztatach pt. "Misja Pokoju". Młodzież miała czas na zwiedzanie, grę terenową, ale i na wymianę myśli dotyczących wojny i pokoju. Spoiwem łączącym wszystkie aktywności były myśli i postawy Papieża Polaka dotyczące problemu konfliktów na świecie, które mimo upływu lat są aktualne i dziś.

Warsztaty pt. Misja Pokoju, fot. 1

Warsztaty pt. "Misja Pokoju", fot. 1

Warsztaty pt. Misja Pokoju, fot. 2

Warsztaty pt. "Misja Pokoju", fot. 2

Warsztaty pt. Misja Pokoju, fot. 3

Warsztaty pt. "Misja Pokoju", fot. 3

Warsztaty pt. Misja Pokoju, fot. 4

Warsztaty pt. "Misja Pokoju", fot. 4

Previous Next Play Pause
1 2 3 4

     Uczniowie z klas IV-VIII SP na lekcjach historii i języka polskiego brali aktywny udział w Projekcie Edukacyjnym, poświęconym Niezłomnym. Celem działań była pamięć o Bohaterach i zrozumienie słów ostatniego dowódcy Armii Krajowej Gen. Leopolda Okulickiego ps. Niedźwiadek "Wojna się nie skończyła (...) Nigdy nie zgodzimy się na inne życie, jak tylko w całkowicie suwerennym, niepodległym i sprawiedliwie urządzonym Państwie Polskim (...) Daję Wam ostatni rozkaz. Dalszą swą pracę i działalność prowadźcie w duchu odzyskania pełnej niepodległości Państwa".

Projekt Żołnierze Wyklęci w naszej pamięci, edycja 2025, fot. 1

Projekt Żołnierze Wyklęci w naszej pamięci, edycja 2025, fot. 1

Projekt Żołnierze Wyklęci w naszej pamięci, edycja 2025, fot. 2

Projekt Żołnierze Wyklęci w naszej pamięci, edycja 2025, fot. 2

Projekt Żołnierze Wyklęci w naszej pamięci, edycja 2025, fot. 3

Projekt Żołnierze Wyklęci w naszej pamięci, edycja 2025, fot. 3

Projekt Żołnierze Wyklęci w naszej pamięci, edycja 2025, fot. 4

Projekt Żołnierze Wyklęci w naszej pamięci, edycja 2025, fot. 4

Projekt Żołnierze Wyklęci w naszej pamięci, edycja 2025, fot. 5

Projekt Żołnierze Wyklęci w naszej pamięci, edycja 2025, fot. 5

Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

     Uczniowie wykonywali wybrane zadania związane z interesującymi faktami działalności Żołnierzy Wyklętych. Dzięki zaangażowaniu i kreatywności, poznaliśmy losy znanych i mniej znanych Niezłomnych Bohaterów. Tak jak powiedział jeden z nich - Stanisław Sojczyński ps. Warszyc: "Droga do prawdziwej wolności musi być ciężka", słowa te były prorocze i stały się prawdą w zniewolonym kraju. Uczniowie godnie upamiętnili Bohaterów przygotowując prace literackie, plastyczne, plakaty, prezentacje multimedialne, słuchając wspomnień i oglądając filmy edukacyjne. Naszym obowiązkiem jest pamięć o Żołnierzach, którzy oddali swoje życie za wolność i poświęcenie dla naszej Ojczyzny.

Opiekunowie Projektu
E. Zębala, E. Fijałkowska-Koza, K. Jurczyńska

Widok dyplomu za udział w projekcie pt. BohaterON

     Uczniowie kl. IV-VIII Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi im. Stanisława Wyspiańskiego w Waganowicach uczestniczyli w projekcie BohaterON w Twojej Szkole. Celem akcji było podniesienie poziomu wiedzy i świadomości uczniów na temat Powstania Warszawskiego. W czasie lekcji j. polskiego, godziny wychowawczej i historii uczniowie słuchali słuchowisk, m.in. Tajemniczy pamiętnik, Iskra nadziei, Bombka z Memmingen. Zastanawiali się, kim jest bohater i jakie cechy powinien posiadać; co to jest patriotyzm. Przeprowadzono również rozmowę na temat roli dzieci w czasie Powstania Warszawskiego, a także niebezpieczeństw, jakie im zagrażały.

Projekt BohaterON w Twojej Szkole, fot. 1

Projekt BohaterON w Twojej Szkole, fot. 1

Projekt BohaterON w Twojej Szkole, fot. 2

Projekt BohaterON w Twojej Szkole, fot. 2

Projekt BohaterON w Twojej Szkole, fot. 3

Projekt BohaterON w Twojej Szkole, fot. 3

Projekt BohaterON w Twojej Szkole, fot. 4

Projekt BohaterON w Twojej Szkole, fot. 4

Projekt BohaterON w Twojej Szkole, fot. 5

Projekt BohaterON w Twojej Szkole, fot. 5

Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

     Rozmawiano także o uczuciach i emocjach młodych ludzi, jakie im towarzyszyły podczas odkrywania kolejnych kart historii. Uczniowie tworzyli plakaty, infografiki. Poznali biogramy żyjących Powstańców. Akcja zakończyła się dokonaniem wpisów indywidualnych i klasowych na portalu www.dumnizpowstańców.pl – wirtualnym miejscu pamięci o Powstańcach i Powstaniu Warszawskim. W realizację projektu zaangażowali się również Rodzice, którzy razem z dziećmi dokonali wpisów dla Powstańców. Bardzo im za to dziękujemy! Niektóre wpisy klasowe na wpis.dumnizpowstańców.pl można zobaczyć tutaj:

Wpis klasy nr 1

Wpis klasy nr 2

Wpis klasy nr 3

Wpis klasy nr 4

Wpis klasy nr 5

Opiekunowie projektu: Elżbieta Zębala, Ewelina Fijałkowska-Koza