Koniec marca i początek kwietnia to czas pisania i wysyłania kartek wielkanocnych. Z tej okazji uczniowie klasy IIa oraz IIIa i b PDP wzięli udział w warsztatach plastycznych, których celem było zaprojektowanie i wykonanie kartek świątecznych. W ten sposób uczniowie zachęcani byli do podtrzymywania tradycji wysyłania kartek. Tradycja ta narodziła się w XIX wieku. Uczniowie tworzyli kompozycje z przygotowanych wzorów, które przedstawiały motywy zarówno religijne, jak i typowo wiosenne.

     10 kwietnia gościliśmy w naszej szkole Duet Smyczkowy. Wirtuozi smyczka zaprezentowali swój program „Smyczkowanie na śniadanie”. Uczniowie mieli okazję poznać rodzinę instrumentów smyczkowych – ich budowę i brzmienie. Słuchali utworów będących wizytówkami wybranych państw Unii Europejskiej. Rozwiązywali zagadki muzyczne – odgadywali tytuły znanych bajek, filmów i seriali. Była to prawdziwa uczta dla naszych uszu.

Program muzyczny duetu smyczkowego pt. Smyczkowanie na śniadanie, fot. 1

Program muzyczny duetu smyczkowego pt. „Smyczkowanie na śniadanie”, fot. 1

Program muzyczny duetu smyczkowego pt. Smyczkowanie na śniadanie, fot. 2

Program muzyczny duetu smyczkowego pt. „Smyczkowanie na śniadanie”, fot. 2

Program muzyczny duetu smyczkowego pt. Smyczkowanie na śniadanie, fot. 3

Program muzyczny duetu smyczkowego pt. „Smyczkowanie na śniadanie”, fot. 3

Previous Next Play Pause
1 2 3

     4 kwietnia klasa 1a odbyła żywą lekcję przyrody w Motylarni w Ulinie Wielkiej. Uczniowie mieli okazję poznać cykl rozwojowy motyla, z bliska przyjrzeć się poczwarkom i gąsienicom. Na koniec warsztatów każdy uczeń miał możliwość zaobserwować oraz zwabić rożne gatunki motyli.

Żywa lekcja przyrody w motylarni, fot. 1

Żywa lekcja przyrody w motylarni, fot. 1

Żywa lekcja przyrody w motylarni, fot. 2

Żywa lekcja przyrody w motylarni, fot. 2

Żywa lekcja przyrody w motylarni, fot. 3

Żywa lekcja przyrody w motylarni, fot. 3

Żywa lekcja przyrody w motylarni, fot. 4

Żywa lekcja przyrody w motylarni, fot. 4

Żywa lekcja przyrody w motylarni, fot. 5

Żywa lekcja przyrody w motylarni, fot. 5

Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

Grafika plakatu wydarzenia "Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu 2025"

Niebieski Bieg Świadomości Autyzmu
27 kwietnia 2025 r.
Start: 12:00
Miejsce: Zalesie
(ok. 10 km od Krakowa)

Trzy trasy biegowe: 9 km, 4,5 km, 1 km (dla uczestników o specjalnych potrzebach).

Uczestnicy biegu proszeni są o niebieskie elementy stroju.

Zapisy od 9 kwietnia 2025 r. poprzez formularz elektroniczny.

Brak wydarzeń w kalendarzu
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

     W naszej szkole realizowany był Program Profilaktyki Zintegrowanej „CUDER”, który obejmuje kompleksowe działania skierowane do trzech kluczowych grup: uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Spotkania z zespołem profilaktyków z fundacji ARCHEZJA, pozwalają na stworzenie spójnego środowiska wychowawczego wspierającego rozwój młodego człowieka.

     Głównym celem programu jest wzmacnianie czynników chroniących uczniów przed różnorodnymi zagrożeniami, ze szczególnym uwzględnieniem opóźnienia inicjacji alkoholowej. Program pełni również rolę wprowadzenia do gry profilaktycznej „CUDER”, podczas której uczniowie poznają i zgłębiają pięć kluczowych sfer życia: ciało, umysł, duch, emocje i relacje.

     Poprzez angażujące formy pracy, uczniowie uczą się rozpoznawać tzw. pułapki – czyli zagrożenia rozwojowe – oraz rozwijać refleksyjność i wrażliwość na sens życia. Refleksyjność ta stanowi istotny czynnik chroniący, wpływający na podejmowanie odpowiedzialnych decyzji i unikanie ryzykownych zachowań.

     Program „CUDER” oparty jest na modelu profilaktyki zintegrowanej dr Szymona Grzelaka i kładzie szczególny nacisk na wartości takie jak prawda, miłość i wolność. W ramach programu stosowane są strategie wspierające harmonijny rozwój ucznia, redukcję napięć emocjonalnych oraz wzmacnianie poczucia radości i sensu.

     Realizacja programu stanowi istotny element szkolnej profilaktyki i wpisuje się w działania na rzecz zdrowia psychicznego, rozwoju osobistego oraz budowania pozytywnych relacji rówieśniczych i rodzinnych.